HATI...PERASAAN..PEGI MANA KAH???

Thursday, January 6, 2011

Ya..Allah Ya..Rahman....hati aku sehari-sehari ni makin xde nafsu...heheh...bukan nafsu tu tau....ok serius2...
Ok meh aku cite sal hati aku ni...mcm ni....


Gatai...
Dia kejap2 ceria..kejap2 rasa meluat..kejap2 rasa rendah diri..kejap2 rasa bersemangat..kejap2 rasa sedih...dan paling utama kejap2 rasa runsing...dalam pada tu kejap2..ada pula rasa xsabar(hehe..ni sal baby ni)...bape byk kejap daaaa...
Cmner Hati aku ni..?
    
Dan sekarang..dalam masa dua tiga hri ni aku rasa bosan teramat...ni sal kerjaya aku...hohoh keje xpernah habis..dan kalo bt keje..msti sungguh2..smpai kt rmh pun still bukak lg laptop...tpi bila fikir2...apa yg aku dpt sbgai balasannyer??


still org xpndang..org akan anggap kita ni still xtau pape...n kalo aku mntk kerja kt tmpt lain org xkan tahu aku bt keje cmner...org akan anggp pengalaman aku still skit..herm??


Bagi sesetengah org..mybe ada jg mengeluh sal kerja ni...tpi tgk la pula faedah yg diorng dpt??mcm2..terutamanya post permenant yg "kami berkaitan" idam-idamkan..


Tak pula aku ckp xleh complaint ke apa..dan xpula aku ckp kalo kitaong yg tersepi ni blh nk complaint..huhu..


Complaint mengcomplaint ni..xelok org ckp...tpi tula..manusia ni kan ada perasaan...tmbh2 yg ada family...byk bnda nk kena fkir...dan kita sbgai manusia..nk juga dihargai sama rata..tmbh2..kita bt sumer kerja yg org bgi...lainla kalo yg beku n bt bodoh tu..(out of topic la)...


No feeling..
Ramai org ingt..kalo dah ada family sndri sng skit hidup..tpi silap..xcaya cuba ty org dah kwin...sbnrnya..hidup family ni lg byk belanja dia..mmg blh kongsi..tpi kalo belanja berganda??sama juga kan...tmbh2...kalo ada anak...herm...tak pelah..nnti sumer org blh rasa bnda ni..xnk ckp lebih2..


Ada juga lebihnya..heheh


Berbalik pada hati aku ni...aku mohon sgt2 Tuhan murahkan rezeki aku...supaya aku dengan seikhlas hatinya boleh kerja kt tempat lain...aku bkn jenis bt kerja smbil lewa..kalo ada kerja aku akn bt jg smpai siap(org kata bersungh2..cewah angkt bakul)...lainla org xbg keje..ni lah keje aku..hohoho...


Dan aku mohon sgt-sgt bos baru aku nnti (insyallah)...blh menghargai ank buah dia sama rata...blh bt keptusan dgn seadilnya...tnpa melebih-lebihkan sesetengh indivdu..hhohohhhhehe..ni general ni...


ok lah...aku pun ada jg cita2...nk beli rumah..tmbh2..baby aku nk kuar ni..nk jg bgi dia keselesaan untuk membesar..nk keje tetap...hohoh mintk Tuhan murahhhhkan rezeki my hubby..."Yang...i bagi u setahun lg yer?muaahhh(bodek ni)"..hehehehe..


mintk Tuhan murahkan jg rezeki kawan2 aku..amin....







Ni aku ada nk bagi tip yang boleh kita amalkan sehari-hari (mintak di murahkan rezeki): 


1. Selawat ke atas Junjungan nabi 100 x selepas setiap solat
2. Baca surah Al-Waqiah sebelum tidur
3. Puasa setiap isnin dan khamis setiap minggu.

1 comments:

~oH.ha.xiE~ said...

kami berkaitan? adakah saya terlibat hahaha.
btol tu yang... kita susah xdek sape tau.. kalo org susah sibuk nk kasik tau.. xper DIA maha mengetahui.. ntah nape org pon sgt sabar dok sini (menggu).. ntah smpai bila..tnpa kepastian.

insyaallah..ade lh rezeki untuk baby nanti..

Post a Comment